Alla inlägg under februari 2013

Av Marie Lönngren - 24 februari 2013 12:15

Hej ! varför jag skriver är för att ev  kunna bidraga till uppmuntran. Just nu skriver jag om saker som rör kristna .

Men egentligen berör det alla människor för att va kristen är att komma in i en ännu djupare dimension med det liv som alla människor är skapade för att leva : ) Min son håller just nu på och spelar in en CD-Skiva. En av sångerna han sjungit in har en strof som är så här: " Det finns inget som är så underbart som att lära känna Gud vår Far"

Att bli kristen är att lära känna Gud.. Hur gör man då det? Det gör man genom att först lära känna Jesus.

Han säger själv: " Jag är dörren o jag är vägen Ingen kommer till Fadern utom genom mej "


Om ni går in på min Facebook profil så har jag en bakgrundsbild som talar ett väldigt tydligt språk.

Det är två berg med en djup klyfta emellan. På den ena sidan står människan o på den andra sidan står Gud.

De kan absolut inte nå varandra för det går inte att komma över den breda djupa klyftan. Men vad som händer är att det ställs ett kors i klyftan så att människan kan gå över korset till Gud.När Jesus dog på Golgata kors så tog han synden (= den djupa klyftan) in i sin kropp o dog bort med all mänsklighetens synd. När han uppstod så upprättade han hela mänskligheten i sin uppståndelse!!!


Människan kan nu genom att acceptera personligt vad Gud har gjort i Jesus Kristus för henne/ honom få tillbaka gemenskapen med Fadern Sonen o Den helige Ande = alltså att bli Kristen : ) Häftigt!!!


Det ordet i bibeln som jag tänkte på idag är 1 petrus brev kapitel 2 vers 9 (1 Petr : 2:9 )

Där står det" Men ni är ett utvalt släkte, ett konungsligt prästerskap, ett heligt folk, ett Guds eget folk, för att ni ska förkunna hans härliga gärningar: han som har kallat er från mörkret till sitt underbara ljus!


Det betyder alltså att tvärt emot som det var i Gamla testamentet att det var bara vissa som var präster o kungar o fick förkunna o göra tjänst i templet , ta emot budskap o höra från Gud= PRÄST o styra o bestämma  = KUNG så är varje Kristen/troende en präst o en kung..Wao!!! Jag slutar här för idag o fortsätter på denna tråd i nästa blogg

som jag lovar kommer denna veckan / 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards