Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Du o jag är Guds avbild !!!

Av Marie Lönngren - 2 mars 2013 13:15

Du o jag är Guds avbild!!! Vad menas med det då ? Kanske nån undrar?  

Med avbild menas att det liknar. Tex om en konstnär målar ett porträtt så ser du vem det är

(förhoppningsvis)     Med detta menas ju både inre o yttre likhet. Den tydligaste avbilden av Gud.. Vem är det?? Det är Jesus Kristus     När vi ser på honom så ser vi hur Gud menade att vi skulle vara...Ok men då är det ju kört   Ja det är det.....   Men Tack o lov det slutar inte där   

 

Nu hör jag en ny sång från Himlen inom mej...    För jag blir så jublande GLAD!!!!!!!

 

Ska berätta om en person som inte gav upp med att det är kört...

 

Det var natt    Alla sov.. I staden Nasaret i Israel så låg en ung kvinna också o sov.. Då kom det ett starkt ljus in i hennes rum.. Det var den högsta ängeln Ärkeängeln Gabriel som kom från Guds tron i himlen o hade ett budskap till henne. Han sa. Du ska bli havande o föda en son.. o han är Messias Herren.. Då frågade hon..Hur ska det gå till?? Jag har ju ingen man..Då sa ängeln:

Den helige Ande ska komma över dej..Maria svarade : Ske mej som du har sagt...    

 

Maria som Kvinnan hette är ett exempel för oss. Hon var bara en helt vanlig människa som du och jag. Men hon tog emot den Helige Ande o han gav henne allt hon behövde för att utföra uppdraget.... 

 

Jobbet kallar.. Vi hörs snart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Lönngren - 24 maj 2014 01:26

   HALLÅ  Ja nu var det längesen jag skrev här    . Ska försöka skriva lite oftare i fortsättningen.. Det var faktiskt min vän Sinnan som uppmuntrade o påminde mej för nån vecka sen om min blogg : ) Han sa: Marie varför bloggar du inte längre??...

Av Marie Lönngren - 31 juli 2013 02:13

Håller på och läser o studerar om Kristi Kropp. Ett annat namn för samma sak är ju Guds Församling. Ikväll läste jag 1 Kor Kapitel 12. I början av kapitlet står det att det finns olika slags nådegåvor men Anden(Dha) är densamme . Det finns olika t...

Av Marie Lönngren - 29 juli 2013 23:42

Efesierbrevet 4: 21-25 Ni har fått höra honom förkunnas och blivit undervisade i honom enligt den sanning som finns hos Jesus . Ni har lämnat ert förra liv och lagt av den gamla människan som går under,bedragen av sina begär. Ni förnyas nu till and...

Av Marie Lönngren - 7 juni 2013 12:18

Ja ..fick en liten reaktion på min förra blogg ( föresten Tack för till er som kommenterat eller tryckt på gilla) Detta var ett samtal på gymet : ).. Denna person sa:  _ Men det står ju att de var endräktigt tillsammans i templet( Apg 2:46 a ) Ja...

Av Marie Lönngren - 2 juni 2013 17:59

Något som är på mitt hjärta starkare än något annat handlar om lärjungaskap. På engelska discipleship. Ni som följt min blogg har märkt detta. Det är kanske inte så konstigt för det var ju också väldigt viktigt för vår mästare o frälsare Jesus. Bla...

Ovido - Quiz & Flashcards