Direktlänk till inlägg 24 maj 2014

GUD ÄR MED OSS

Av Marie Lönngren - 24 maj 2014 01:26

   HALLÅ 

Ja nu var det längesen jag skrev här    . Ska försöka skriva lite oftare i fortsättningen..

Det var faktiskt min vän Sinnan som uppmuntrade o påminde mej för nån vecka sen om min blogg : )

Han sa: Marie varför bloggar du inte längre?? Jag läste alltid din blogg. Den var ju så bra : )

Ok sa jag.. Kul att du tyckte det..Detta har faktiskt fått mej hit igen : ) Tack Sinnan   

För några dagar sedan fick jag förmånen att skriva ett inlägg till Radio 10:s nya blogg. Det kommer att publiceras den 26/5 : )

Där berättade jag om hur Den Helige Ande har lett mej senaste tiden. Jag har börjat att studera igen.

Jag har som mål att om ett år bli färdig med en kandidat-examen.

Igår så fick jag en dunderattack just ang mina studier. Jag ska vara ärlig o säga att jag var verkligen under isen igårkväll. Jag skrev till några vänner o bad dem komma överens med mej o be.

I förmiddags så började det komma en ljusning. Sen fick jag ett ord från min underbare Gud : )

Jag läste kapitel 28 i första Mosebok. Jag ska citera några versar från det kapitlet. Först vers 15 :

_"Och se jag är med dej och skall bevara dej vart du än går, och jag skall föra dej tillbaka till detta land.

Jag ska inte överge dejintill dess att jag har gjort vad jag har lovat dej"


Sen vers 20-21 : Jakob gav ett löfte och sade:" Om Gud är med mej och bevarar mej under den resa som jag nu gör

och ger mej bröd att äta och kläder att ta på mej och jag kommer tillbaka till min Fars hus i frid, då ska Herren va min Gud" 

Underbart : ) Jag blev så styrkt : ) Nu ska jag ju inte ut på någon resa liknande Jakobs men vi kan ju se det som en bild. Det du och jag håller på med kan vi kalla en resa. Gud har lovat som det står i ver 15 att vara med oss vart vi än går. Han har lovat att bevara oss. Jakob nämner sen i vers 20-21 om bröd att äta o kläder att ta på sig.

Om Gud lovar att bevara oss så måste ju det innebära att vi får det vi behöver. Annars blir vi ju inte bevarade.


Detta leder mej till att dela ett par bibelord jag fick när jag skrev inlägget till radio 10:s blogg:

Jesus säger i Matteus 6:34 : " Gör er alltså inga bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer.

Var dag har nog av sin egen plåga" Men vi måste komma ihåg att för att denna vers ska gälla för oss så måste vi göra det som står i versen strax före. Alltså vers 33 där det står: " SÖK FÖRST GUDS RIKE OCH HANS RÄTTFÄRDIGHET SÅ SKALL NI FÅ ALLT DET ANDRA OCKSÅ"!!! Ja men vad menas med det då?? Att söka Guds Rike??

Det är i alla fall inget svårt : ) För Jesus säger också i Nya Testamentet, att för att kunna förstå vad Guds Rike är så måste vi bli som barn. Men åh vad skönt  : )!! Om ett barn kan förstå det så måste ju jag också kunna förstå det : )


När du har en relation med Fadern , Sonen och Den Helige Ande likt den relation som ett barn har med sin Far och Mor , då kommer du kunna förstå vad Guds Rike är   Jesus säger i Johannes evangelium kapitel 1 vers 12" Men åt

alla dem som tog emot honom( = Fadern Sonen och Den Helige Ande ) gav han makt att bli guds barn åt dem som tror på hans namn  Guds rike består av rättfärdighet , frid och glädje i Den Helige Ande står det också i Nya Testamentet : ) När vi gör det i våra liv som innebär att vi förblir i dessa tre saker. Vi gör så mycket rätt vi kan med det ljus som vi har. Vi gör det som leder till frid både inuti oss och i våra omständigheter och vi gör det som ger våra medmänniskor glädje    När vi gläder andra blir vi själva naturligtvis glada    Allt detta kan också uttryckas på ett annat sätt: " Att vi följer Den Helige Andes röst i vårt hjärta. Vad han talar till oss och visar oss vad vi ska göra. Det stod ju : " Rättfärdighet Frid o Glädje i Den Helige Ande"   

Jag önskar er alla mina vänner ALLT DET GODA SOM GUD HAR FÖR ER / Bless o Vi hörs  Marie




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Lönngren - 31 juli 2013 02:13

Håller på och läser o studerar om Kristi Kropp. Ett annat namn för samma sak är ju Guds Församling. Ikväll läste jag 1 Kor Kapitel 12. I början av kapitlet står det att det finns olika slags nådegåvor men Anden(Dha) är densamme . Det finns olika t...

Av Marie Lönngren - 29 juli 2013 23:42

Efesierbrevet 4: 21-25 Ni har fått höra honom förkunnas och blivit undervisade i honom enligt den sanning som finns hos Jesus . Ni har lämnat ert förra liv och lagt av den gamla människan som går under,bedragen av sina begär. Ni förnyas nu till and...

Av Marie Lönngren - 7 juni 2013 12:18

Ja ..fick en liten reaktion på min förra blogg ( föresten Tack för till er som kommenterat eller tryckt på gilla) Detta var ett samtal på gymet : ).. Denna person sa:  _ Men det står ju att de var endräktigt tillsammans i templet( Apg 2:46 a ) Ja...

Av Marie Lönngren - 2 juni 2013 17:59

Något som är på mitt hjärta starkare än något annat handlar om lärjungaskap. På engelska discipleship. Ni som följt min blogg har märkt detta. Det är kanske inte så konstigt för det var ju också väldigt viktigt för vår mästare o frälsare Jesus. Bla...

Av Marie Lönngren - 25 april 2013 11:12

När Paulus o Silas satt längst in i fängelse hålan.... Ännu ett väldigt vanligt ställe att citera men bli inte religiös nu utan tänk dej verkligen in i denna situation där de sitter. De är människor precis som du och jag. De kan känna smärta, sorg oc...

Ovido - Quiz & Flashcards