Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Herren är din o min Herde

Av Marie Lönngren - 4 mars 2013 19:51

Rubriken: Ännu en klyscha?? Nej en fantastisk sanning!!! För att Herden ska kunna leda oss behöver vi hålla oss nära honom..Får som springer för långt bort från Herden blir lätta byten för rovdjur..Med Herden menar jag inte nån speciell tjänst, pastor ellerd.. HERREN är min HERDE står det. Han leder mig ..ok.. Ska vi skriva ner hela psalm 23:


"Herren är min Herde , Mig ska inget fattas. Han låter mej vila på gröna ängar, Han för mig till vatten där jag finner ro.Han vederkvicker min själ Han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull. Om jag än vandrar i dödsskuggans dal

fruktar jag inget ont! Du är med mig! Din käpp och stav de tröstar mig! Du bereder för mig ett bord i mina ovänners åsyn Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över. Bara Godhet o Nåd ska följa mig i alla mina livsdagar. Och jag ska åter få bo i Herrens hus i Evighet"


Om inte Godhet o Nåd följer dej o mig behöver vi komma närmare Herden. Jesus sägeri Nya testamentet: Johannes Evangelium Kapitel 10 från vers11-16

" Jag är den Gode Herden .Den Gode Herden ger sitt liv för fåren. Den som är lejd och inte är en herde med egna får

han överger fåren och flyr, när han ser vargen komma. Och vargen river dem i skingrar hjorden.

Den som är lejd bryr sig inte om fåren. Jag är den GODE HERDEN, och jag känner mina får o mina får känner mig.

Liksom Fadern känner mig och jag känner Fadern och jag ger mitt liv för fåren!!! Jag har också andra får som inte hör till den här fållan. Dem måste jag också leda och de kommer att lyssna till min röst. Så ska det bli en hjord o en Herde." 

Jesus öppnar upp famnen för alla människor som vill ha honom som Herde o förebild som vi pratade om i förra bloggen. Han vill att vi ska lära känna honom o hålla oss nära honom så GODHET O NÅD KAN FÖLJA OSS I ALLA VÅRA LIVSDAGAR!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Lönngren - 24 maj 2014 01:26

   HALLÅ  Ja nu var det längesen jag skrev här    . Ska försöka skriva lite oftare i fortsättningen.. Det var faktiskt min vän Sinnan som uppmuntrade o påminde mej för nån vecka sen om min blogg : ) Han sa: Marie varför bloggar du inte längre??...

Av Marie Lönngren - 31 juli 2013 02:13

Håller på och läser o studerar om Kristi Kropp. Ett annat namn för samma sak är ju Guds Församling. Ikväll läste jag 1 Kor Kapitel 12. I början av kapitlet står det att det finns olika slags nådegåvor men Anden(Dha) är densamme . Det finns olika t...

Av Marie Lönngren - 29 juli 2013 23:42

Efesierbrevet 4: 21-25 Ni har fått höra honom förkunnas och blivit undervisade i honom enligt den sanning som finns hos Jesus . Ni har lämnat ert förra liv och lagt av den gamla människan som går under,bedragen av sina begär. Ni förnyas nu till and...

Av Marie Lönngren - 7 juni 2013 12:18

Ja ..fick en liten reaktion på min förra blogg ( föresten Tack för till er som kommenterat eller tryckt på gilla) Detta var ett samtal på gymet : ).. Denna person sa:  _ Men det står ju att de var endräktigt tillsammans i templet( Apg 2:46 a ) Ja...

Av Marie Lönngren - 2 juni 2013 17:59

Något som är på mitt hjärta starkare än något annat handlar om lärjungaskap. På engelska discipleship. Ni som följt min blogg har märkt detta. Det är kanske inte så konstigt för det var ju också väldigt viktigt för vår mästare o frälsare Jesus. Bla...

Ovido - Quiz & Flashcards