Alla inlägg under april 2013

Av Marie Lönngren - 25 april 2013 11:12

När Paulus o Silas satt längst in i fängelse hålan.... Ännu ett väldigt vanligt ställe att citera men bli inte religiös nu utan tänk dej verkligen in i denna situation där de sitter. De är människor precis som du och jag. De kan känna smärta, sorg och depression. De satt fängslade och hade inte en chans att komma loss.. Ibland är det inte en fördel att vara flera för man pratar smörja ihop. Paulus o Silas hade som du o jag ett val. De kunde ha deppat ihop ,förbannat fångvaktaren o sina fiender osv.. Men de valde inte det ! De valde att PRISA O LOVA SIN GUD Fadern Sonen o Den Helige Ande!!!


Vad väljer du o jag idag!!!




Av Marie Lönngren - 14 april 2013 23:54

Det är titeln på ett budskap som jag lyssnade påförra sommaren när jag besökte Mirakel-festivalenSom anordnas varje år av Församlingen Arken iKungsängen. Det var Gunnar Bergling som talade.Jag fick med mig budskapet hem på CD. Jag är uppvuxen vid Jesu fötter kan jag nog säga. Min pappa är pastor o jag har alltid varit medI den kristna gemenskapen så länge jag minns . Där två eller 3 är samlade i mitt namn där är jag mitt Ibland er. Jesus har varit med hemma o överallt : )Det var inte tal om att Jesus bara var med vissaMänniskor eller nåt visst kön bara män . Att han baraAnvänder män som talare.. Detta är fullständigtFrämmande för mig. Jag fick tidigt höra att Maria( det identifierade jag mej med för jag heter Marie. O detta gäller alla kvinnor vad de än heter)Maria har utvalt den GODA delen o den ska inteTas ifrån henne. Gud har inte vissa favoriter. Han har sagt att vi ALLA är hans lärjungar : ) Vi är alla medI Guds stora underbara familj där vi alla ärlika viktiga i älskade!!! Sen behöver vi alla bli utrustade olära oss eftersom vi är lärjungar . De som har vandrat längremed Herren lär de nya.. O sen när de har lärt sigså får de lära andra som är nya.. Det är inte meningen att någon ska sitta passiv oi overksam

Av Marie Lönngren - 3 april 2013 00:00

Jesaja 58:6-9a

Nej ,detta är den fasta som jag vill ha: Att ni löser orättfärdiga bojor och löser okets band!

Att ni ger de förtryckta frihet o krossar sönder alla ok! Ja att du bryter ditt bröd åt den hungrige , 

att du skaffar de fattiga o hemlösa en bostad. Att du ger kläder till den som är naken o att du inte går 

förbi den som är i nöd som är av samma kött o blod som du.

DÅ SKA LJUS BRYTA FRAM FÖR DIG såsom en morgonrodnad, och dina sår ska läkas med hast.

Du ska få ut din rätt o Herrens härlighet ska följa dig !

Då ska Herren svara när du åkallar honom, när du ropar ska Han säga: Se här är Jag :)

Ovido - Quiz & Flashcards